HTML

Tűzoltók

Tűzoltótechnikai kérdések (illetve irigyeltem a mentők blogot :)

Friss topikok

Linkblog

Különleges szerek: CCF

Brian 2010.04.13. 14:07

Camion-citerne feux de forêts. Az NF IN 1846-1/2/3 NFS 61-518 szabványok alapján kifejezetten erdőtüzek oltására Franciaországban kifejlesztett gépjárműfecskendő.
Össztömeget tekintve három osztályba vannak sorolva:

2-7,5t CCFL

7,5t-14t CCFM

14t+ CCFS

A dél-franciaországi erdőtüzekről szóló tudósításokban legtöbbször a középső osztály képviselőivel találkozhatunk, úgyhogy következzen ezen osztály egyik jeles képviselője.

 

 Szép darab. A gyártó általában a Sides, Camiva, Gimaex. Az alváz leggyakrabban Renault, de előfordul MAN, Mercedes, Iveco, Unimog. Alapvető tulajdonságok:

Átlag feletti terepjáró képesség

A felépítményt úgy rögzítik az alvázhoz, hogy ne akadályozza annak csavarodását elősegítve a kerekek talajon maradását nehéz terepen. Kötelező felszerelés a 3 differenciálzár. Fordulékonyságot elősegítő tengelytáv és hossz méretek. Gázlómélység 70cm. Alacsony súlypont a mászóképesség elősegítésére és nagy oldaldőlés borulás nélküli elviselésére.

Rendkívül magas hőmérsékletek elviselése

Átlag feletti hőtűrő képességű kábelek alkalmazása az elektromos rendszernél. Integrált víz permetező rendszer mellyel megoldható a fülke illetve a gumiabroncsok hűtése/tűzvédelme. Ez utóbbi rendszer az oltóvíztől elkülönített tartállyal rendelkezik és elektronikus szivattyúval táplált. Magas hőmérsékletet elviselő üvegezés. Túlnyomásos kabin megakadályozandó füstgázok bejutását, ezen felül a kabin fel van szerelve 5 db félmaszkkal a személyzet légzésvédelmére.

A középső osztályban 2.000 - 4.000 liter a vízszállító kapacitás. A személyzet 4 főből áll. Sofőr, parancsnok, illetve 2 tűzoltó.

 A videon látható ahogy a baj, úgy a CCF sem jár egyedül. Beavatkozáskor csoportokba szervezik őket. A csoportot egy parancsnoki/felvezető/logisztikai (VLHR) jármű vezeti aztán 3-4 CCFM vagy CCFL esetleg negyedikként CCFS.

CCFS

5000-8000 l oltóanyagot szállíthat. Kapacitása miatt előfordul, hogy egyedül is nekizavarják az erdőtüznek viszont tekintélyes tömege miatt a terepjáró képessége lényegesen korlátozottabb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CCFL

A kistestvér.  Méretéből fakadóan gyakran erdőtűz szempontjából különösen veszélyes területeken járőrözésre így nulladik percben történő beavatkozásra használják.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A CCF-eket szezonon kívül vízszállítóként hasznosítják a tűzoltóságok, általában 1 fő személyzettel. Franciaország után európa egyre több (főleg erdőtüzekkel fokozottan veszélyeztetett) országában kerülnek be az állománytáblába. Reméljük hamarosan nálunk is.

Végül egy kis családfa:

 

Innen szedtem:

fr.wikipedia.org/wiki/Camion_citerne_feux_de_for%C3%AAts

www.gimaex.eu/

www.sides.fr/utcfs/Templates/Pages/Template-54/0,8063,pageId%3D33027%26siteId%3D490,00.html

www.camiva.com/fr/foret.html

Címkék: franciaország erdőtűz erdőtüzes camiva gimaex sedis ccf

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tuzoltok.blog.hu/api/trackback/id/tr171917581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.15. 09:12:36

Elnézést, de én a vonuláson jót mulattam. Olyanok, mint egy csapat vidám kiselefánt egy rajzfilmből, akiket a tapasztalt vaddisznó vezet. Szépen lassan sorba állnak, majd vidám trombitálásba kezdenek -természetesen mindenki a magáét fújja:))

Brian 2010.11.05. 22:57:07

@streetsta: Érdekes megközelítése a dolgoknak :)
süti beállítások módosítása