Ha már a kommentek során előkerült (illetve amúgy is terveztem, hogy írok róla).
A 70-es évek végéig nagyon katonaság szerű volt a francia tűzoltóság (mondjuk láttam egy nemrég készült videót a párizsi parancsnokról és az oldalán ott pihent a pisztolytáska) a sisakjuk is inkább katonai sisak volt. Ha nem csalnak az információim ez itt az:
sapeurspompiersdemouthe.asso-web.com/69+le-casque-modele-1933.html
Hogy egy klasszikust idézzek "az ellen nem véd". Bár 1950-ben volt egy kis modernizáció gyakorlatilag azon kívül, hogy jól néz ki a mindenapi munka során nem sok előnye volt. Ez tisztán látszott a statisztikákból is, hiszen ahogy nőtt az események száma vele arányosan nőtt a sérült tűzoltók száma is és egy idő után ez a helyzet tarthatatlanná vált. Ki is írtak egy - mifelénk úgy mondják - tendert. 6 év fejlesztés után rendszeresítette a párizsi tűzoltóság a KGA Gallet SA cég F1 sisakját. Nem hiszem, hogy bárkinek be kéne mutatni de a rend kedvéért:
Ez egyébként a prototípus. Végleges formát nehéz bemutatni, mert a sisakot folyamatosan fejlesztik és igazítják hozzá az újabb szabványokhoz, felmerülő igényekhez.
Általános jellemzői: könnyű műanyag héj, hatékony védelem a fülnek, nyaknak. A rostély a sisaktestbe visszahajtható, kihajtva az egész arcot védi. Kiképzése lehetővé teszi légzésvédelmi eszközök használatát illetve a sisaktestre is rögzíthető légzőálarc így a felvétele a sisak levétele nélkül végezhető el. Rendelkezik még csak a szemet védő un. műszaki mentő szemüveggel is amely szintén a sisaktesből hajtható ki. Belső kiképzése lehetővé teszi, hogy "fejre szabható" legyen így viselése kényelmes. Sokféle színben hozzáférhető, lehet un. utánvilágító illetve nikkelezett is. Ez utóbbi egyes források szerint nem annyira szerencsés mert vezeti az áramot. Máshol meg azt olvastam, hogy ez butaság. Igazából előnye, hogy valamivel jobban véd a hőterheléstől. A rostély is lehet víztiszta vagy színezett, pl. arannyal futtatott. Ez utóbbi használatát sok helyen tiltják, mert műszaki mentés során fontos a szemkontaktus a sérülttel illetve nem biztos, hogy szerencsés ha meglátja tükörképét a sisakrostélyon. Nem elég, hogy látja sérüléseit melyek pl. fejsérülésnél általában sokkal csúnyábban néznek ki mint amilyen veszélyesek, a hajlított rostély torzít is. Rögzítési pontok vannak kialakítva belül kommunikációs eszközök kívül lámpa számára.
Használati kopás. Ne tévesszen meg senkit a Drager felirat. A két cég valamilyen úton módon egymásra talált. Talán hogy még könnyebb legyen felcsatolni a légzőt :)
Ahogy minden jóban van valami rossz úgy az F1 sem tökéletes. Sokan nem szeretik, mert nagyon zárt, nehezen jutnak be a hangok, hosszú ideig tartó viselése hőterhelés mellet kényelmetlen stb. Ezért a Gallet kifejlesztette az F2-t műszaki mentő, kutató, és erdőtüzes esetekre. De az már egy másik történet. Viszont az sem véletlen, hogy a dolgok mai állása szerint az F1 kb 100 országban van rendszeresítve és az első sisak volt amely kifejezetten tűzoltási tevékenységre és tűzoltók bevonásával lett fejlesztve.