Már régóta terveztem ezt a post-ot. Konkrétan már több mint 3 éve hiszen a szer akkor került a látókörömbe amikor a CCF-ről szóló post-hoz gyűjtöttem anyagot. Aztán valahogy elmaradt, meg a blogot is óriási kihagyásokkal írom szóval most jutottam el idáig.
Szintén egy különleges szer, hasonlít kicsit a korábban tárgyalt amerikai szerekhez viszont sokkal több feladat ellátására alkalmas. Két arca van, balról gépjárműfecskendőnek tűnik...
jobbról mintha mentő lenne...
hátulról nagyjából mindkettő.
Pont ez a lényeg. A párizsi tűzoltóságon az 1980-as évek elején (elég sűrű lehetett a programjuk abban az időben gondoljuk csak az F1-re :) böngészték a statisztikákat és kijött, hogy egyre kevesebb a klasszikus tűzeset és egyre több az egyéb segítségnyújtás. Megbízást adtak egy kombinált gyorsbeavatkozó szer kifejlesztésére. Az első generáció így nézett ki:
2013-ban már az 5. generációnál tartunk.
Látszik, hogy elég sokat változott a koncepció. A kezdeti 600l-es tartály ma már 1000l és az össztömeg is a nagyjából 5t-ról egészen 12-ig emelkedett. A beépített szivattyú 2000/perc teljesítményű 15 bar nyomással, a 40m-es gyorsbeavatkozó tömlőn kívül nagyjából egy osztott sugár és a szivattyú megtáplálásához szükséges tűzoltó szakfelszerelések illetve a műszaki segítségnyújtás eszközei vannak málházva.
Az egészségügyi segítségnyújtás felszerelései gyors és alapvető elsősegélynyújtáshoz elégségesek. Ebből következik hogy nem feladata a sérült kórházba szállítása, ahhoz jönnek a mentők. Mondjuk ezt írják, de a betegtér kialakítását elnézve (különös tekintettel a tető kapaszkodóira) erre nem vennék mérget.
Korábban csak a Párizsi Tűzoltóság használta, de ma már Marseille-ben is előfordul.
Innen szedtem:
http://www.autotitre.com/forum/Vehicule-de-pompier-ancien-93167p99.htm
http://spdu10.skyrock.com/3054233619-Historique-d-un-engin-typiquement-Parisien-le-Premier-Secours.html
http://fr.wikipedia.org/wiki/Premier_secours_%C3%A9vacuation